måndag 21 februari 2011

Till Sandra

Idag har jag förutom att pluggat och tränat skrivit mejl till Sandra. Hon var lite deppig, så jag tänkte att jag skulle ägna det här inlägget åt henne och visa lite bilder från de senaste åren på mig och min fina vän.




Sommaren 2006 hade vi slutat nian, skulle börja i NV1a på Vadsbogymnasiet och åkte på semester till Hven med min familj. Vi solade och badade och på kvällarna cyklade vi runt på ön på vår hyrda tandemcykel, metade eller satt vid havet och pratade.


Åren på Vadsbo gick snabbt som tusan och hösten 2008 åkte vi på klassresa till Berlin och tog kort på våran spegelbild reflekterad i en tysk mascarareklam.


Det blev vinter (det här kan vara vintern 2008 också, hmmm...) och vi bestämde oss för att bygga en Harry Potter-snögubbe i min trädgård. Tyvärr syns inte det blixtformade ärret i pannan så bra på den här bilden.

Den 12:e juni var tre år på gymnasiet över och vi tog studenten medan regnet öste ner.

Som tur var var det finare väder på balen. Jag hade på mig klänningen som Sandra sa att jag inte fick prova första gången hon såg den men sen tyckte var ganska fin.

Jag hade fyllt 18 och fick äntligen följa med ut. Här är vi på förfest hos Linda sommaren 2009.



Sen flyttade jag till Göteborg och vi kunde inte träffas lika ofta längre. Fast Sandra kom och hälsade på såklart och här är vi på fest hemma hos Emil och Linn hösten 2009.
Den 23:e april 2010 fyllde Sandra 20 år och jag var hemma i Hassle och firade.

Sen blev det sommar och jag flyttade hem till Hassle för ett tag så att jag och Sandra blev långgrannar igen. Här är vi på Midsommardagen.


Och här är vi på väg till Eves hus i Bovall strand. Sandra körde hela vägen utan att jag behövde byta av henne och hanterade ratten utmärkt även om det blev lite problem när vi skulle tanka.
Sen åkte jag till Lyon och kom hem i december och åkte igen i januari. Tyvärr har jag inga bilder från jullovet tillsammans i Sverige, så det här får duga.

2 kommentarer:

  1. Gosiga du, Snadras deppighet måste bli som bortblåst när hon läser det här...eller inte....det är ju trots allt en essä över den ga
    mla goda tiden.

    SvaraRadera
  2. Usch vad fult det blev! Förlåt Sandra för stavningen, och förlåt Kajsa för avstavningen, den gjorde inte jag.

    SvaraRadera