måndag 7 februari 2011

Saker jag gillar med Frankrike, del 1:

- Kokosyoghurt.
- Att det är okej att handla på Lidl (och Lidl:s utbud av choklad, chips och brownies, bland annat).
- Att man kan gå på bio för 6,5 euro.
- Att bli kallad "mademoiselle" ibland. Det låter ju så fint och skulle ju aldrig hända att nån sa "fröken" till mig i Sverige.
- Att mina tränare gärna tar sig ett glas öl medan vi tränar i gymmet (det är ioförsig kanske inte nåt jag gillar, men jag kan tycka att det är lite kul. Nåt att börja med, pappa?).
- Att kunna säga till en annan svensk på spårvagnen att damen i sätet bakom har en svinful tröja utan att damen ifråga förstår.
- Att kunna gå på gatan och säga de fulaste orden jag vet högt utan att någon förstår (inte för att jag gör det, det hade kanske varit lite Tourettes syndrom-varning på det, men möjligheten finns ju iallafall).
- Att kunna skylla på alla "jävla fransmän" och "detta jävla land" och hävda att allt är så mycket bättre i Sverige om det är något som är jobbigt.
- Att åka till IKEA och känna sig lite viktig för att man är den enda som förstår vad produktnamnen egentligen betyder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar