lördag 5 februari 2011

Lördag

Jag har fått lite mer plats i mitt rum, Séverines pappa och hennes kompis var här i förmiddags och bytte ut bäddsoffan mot en säng. Himla bra, tycker jag, mest för att jag slipper känna mig lat när jag inte orkar fälla ihop soffan och bädda på dagen.

Sen har vi hunnit med lunch hos Séverines familj som är hur trevliga som helst. När jag frågade hennes mamma vad skillnaden var mellan te och infusion (något teliknande de har här) gav hon mig cirka 15 te- och infusionsorter att ta med hem och smaka på och när hon hörde att jag tyckte om att gå på bio gav hon mig två gratisbiljetter. Sen erbjöd hon mig även att komma och bada i familjens pool när de börjar värma upp den i maj, inte helt fel.

Ikväll har Séverine bjudit hem en vän till henne och hans fru (herregud) på middag, jag kan inte låta bli att hoppas hon har förvarnat dem att jag har bristande sociala skills när det kommer till att umgås med nya människor på franska. Men det ska väl gå det med.

Imorgon ska jag jobba mellan 10-12, men mer om det då.

1 kommentar: