söndag 6 februari 2011

Mitt jobb

Idag jobbade jag för första gången. Ja, det är inte så komplicerat och häftigt som det låter, mitt lilla extrajobb består av att dela ut flyers med reklam för en konstnär på en marknad varje söndag mellan 10 och 12. Men tydligen var utdelning av flyers en dold talang jag hade (måste varit min svenska charm) för jag lyckades bli av med allihopa på en timme och en kvart (och det var ingen liten bunt, kan jag tala om). När jag sms:ade detta till konstnären jag jobbar för skrev han "Redan! Jag tar med flera nästa vecka!" och jag tog ledigt för dagen och gick hem i solskenet med ett litet leende på läpparna, en hoprullad 20-eurossedel (min lön!) i fickan och Red Hot Chili Peppers i hörlurarna.

Nu ska jag plugga lite. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar