torsdag 3 februari 2011

Suèdoise?

Idag på träningen pratade jag lite med en av diskuskastarna. Han frågade hur det gick med franskan, om jag trivdes i Lyon och så vidare. Sen frågade han om jag var svensk. "Ja", sa jag (eller jag sa ju "oui" men jag tänkte att det är onödigt att återge hela vår konversation på franska för jag är säker på att majoriteten av er som läser inte behärskar detta vackra men jävliga språk). "Har Sverige ett eget språk? Svenska?" frågade han då.

Okej, jag borde inte snacka skit eftersom killen är en av de få personer på träningen som faktiskt sagt mer till mig än "hej" och "kan jag ta den där vikten/skivstången?" och således förtjänar lite pluspoäng. Men snälla nån. Har Sverige ett eget språk? Vad fan lär de sig i skolan här egentligen?

Och för er som undrar så svarade jag bien sûr.

2 kommentarer:

  1. "detta vackra men jävliga språk" där satt den.
    / högi

    SvaraRadera
  2. Someone once asked me if Sweden had cars..

    SvaraRadera