söndag 13 februari 2011

Slut på böcker

Jag har förövrigt lite ångest efter att för cirka en halvtimme sen läst ut den sista icke-franska bok jag har med mig, nämligen Hypnotisören av Lars Kepler. Brukar inte vara jätteförtjust i deckare och kriminalromaner, men den här tyckte jag jättemycket om. Vilket självklar bidrar till fan-jag-har-precis-läst-ut-en-skitbra-bok-och-nu-känns-det-litet-tomt-undrar-om-det-finns-en-nästa-del-känslan som redan var ganskapåtaglig eftersom alla mina återstående böcker som sagt är på franska och ingår i mina litteraturkurser, ingen mysig kvällsläsning där inte. Om det nu är någon som är intresserad (förutom du mamma, min trognaste läsare?), här är några böcker jag gärna skulle läsa och förmodligen hade läst om jag befann mig i fina lilla Sverige och kunde få tag i dem:

- Paganinikontraktet av Lars Kepler, uppföljaren till Hypnotisören. Kul att jag skrev "Paninikontraktet" först och tyckte att det lät bra.

- Never Let Me Go av Kazuo Ishiguro, som har premiär som film här snart.

- Secret Lives Of Dresses av Erin McKean, som jag hittade i en bokaffär på Landvetter innan jag åkte hit men inte köpte.

- The Death Of Kings av Conn Iggulden, uppföljaren till The Gates Of Rome som jag fick i present.

- Mini Shopaholic av Sophie Kinsella, ingen finlitteratur här inte men jag tycker hennes böcker är mysiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar