torsdag 7 oktober 2010

Nu kör vi

Våra franska lärare har nog aldrig hört talas om mjukstart, man kastas in i skolan på en gång och det är nog lika bra, Idag hade vi litteraturlektion, vi ska läsa två obligatoriska böcker och en valbar och skriva två recensioner plus hålla en redovisning innan kursen är slut. Och även om jag just nu tycker det är lite jobbigt så är jag väldigt nöjd med alla lärare vi träffat hittills. De är lätta att förstå och väldigt mänskliga, jag vet inte varför men jag hade förväntat mig väldigt strikta och stränga människor. Det känns inte längre lika farligt att öppna munnen och råka säga nåt som kanske är helt fel för då hjälper de en tills man får fram det man vill säga, de är väldigt uppmuntrande. Trots det har jag knappt sagt något hittills, hoppas den spärren släpper snart. Jag kan ju förstå hyfsat bra men om någon skulle be mig återberätta det de just sa skulle det ta stopp, jag kommer liksom inte på orden och hittar inga synonymer.





2 kommentarer:

  1. Det låter så himla kul allt, och jag vet att tungbandet snart kommer lossna.

    SvaraRadera
  2. ha ha ha, tunghäftan menar jag naturligtvis........

    SvaraRadera