torsdag 14 oktober 2010

Excusez-moi, monsieur, je cherche un club d'athlétisme...

Äntligen har jag tagit tag i mitt liv. Idag åkte jag till en friidrottsarena för att hitta en klubb jag kan träna med. Eftersom den ligger precis vid Stade de Gerland där jag tror att Olympique Lyonnais (Kim Källströms klubb) och där jag tror att det var match idag var hela området avspärrat. Det var nån skolklass som tränade på arenan men eftersom jag inte kunde komma in dit pratade jag med några vakter. De tyckte nog jag var kass på franska för efter ett tag (när jag sagt "pardon" lite för många ggr) frågade de om jag kunde engelska, kändes ju bra.

Jag fick iallafall veta att Lyon Athlétisme (den största friidrottsklubben) har träningar där, så jag tänkte åka tillbaka imorgon. Om de inte är då måste jag nog ringa, jippie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar