lördag 2 oktober 2010

En underbar stad

Idag har vi gått och gått och gått. Och gått lite till. Fick skavsår igen av mina nyaste Converse igår så jag var tvungen att ta mina nya svarta skor med lite klack = brutal värk i trampdynorna efter några timmars knallande på Lyons gator. Men det var det värt, mina vänner! Det är så otroligt fint här, med floden och broarna och de gamla husen och ett boulangerie i varje gathörn. Dessutom är det sol och jättevarmt och härligt, vi har knallat runt i linne och solglasögon och njutit. Vi började med marknaden som de har slått upp precis på vår gata, jag köpte tre ringar och en ljusrosa (!) kavaj/jacka för sammanlagt 16 euro, helt okej! Sen fortsatte vi in mot gamla stan där vi köpte ciabatta till lunch och efter det satt vi på en bänk i solen och läste några sidor i Sac de billes, till och med det var underbart i det här vädret!
J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar