fredag 1 oktober 2010

Nu bor jag i Lyon

Vi bestämde oss allihopa lite spontant för att vi skulle betala för "varsitt" internet, det vill säga att alla har anslutning på sin egen dator. Kostade nästan 300 kr i månden men vi bestämde oss för att om vi utnyttjar det och pratar med våra nära och kära på Skype istället för att skaffa franskt kontantkort och ringa så kan det faktiskt vara värt att betala. Dessutom finns det ju igen ursäkt för mig att inte uppdatera bloggen!

Vi lyckades iallafall med dagens största mission: köpa Carte Campus för att ta sig fram i vår nya hemstad (!) Sen tog vi spårvagnen till IKEA för att införskaffa lite mer utrustning till vårt kokvrå, det behövdes bland annat en ordentlig skärbräda och en ordentlig kniv, stekspade och lite andra grejer. Vi köpte till och med varsin liten låda för att ha småprylar i så att inte allt behöver ligga spritt över den lilla yta vi har. Nu ska vi laga mat, idag serveras böngryta i rum 709. Mamma, jag vet att du kommer skratta om du läser det här, men jag äter faktiskt bönor. Och linser. Och allt annat sånt där icke-kött.
Nu måste jag hacka paprika, så vi hörs förhoppningsvis imorgon - dag 3 i Lyon.

Bild 1 och 2: Utsikt från vår balkong
Bild 3: Internetlycka, facebookabstinensen är botad





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar