fredag 15 oktober 2010

Macademia Choc

Idag har vi varit på ett sjukt mysigt café i kvarteret Croix-Rousse där jag smällde i mig en Croque Monsieur(typ fransk toast) med gorgonzola och något som kallades Macademia Choc. Vad är detta fantastiska påfund, undrar ni då. Jo, det ska jag berätta. En Macademia Choc är varm vit choklad (allstå varm choklad, fast vit) med smak av macademianötter och toppad med grädde och smarties. Det var gott i ungefär 2 och 1/2 klunk, sen kände jag att mitt sockerbehov mättats för ett bra tag framöver. Men kul att ha testat iallafall, om inte annat så för att den såg så lyxig ut. De hade flera andra spännande sorter, typ varm choklad med nutella, karamell eller kanel och nån kall tedryck med kokos. Dessutom fanns det fullt med hyllor med böcker man kunde låna och läsa eller köpa med sig hem. Tyvärr tog jag inte med kameran, men jag får väl gå dit någon mer gång. Eller så kan ni ju komma hit så kan vi gå tillsammans!



Nu ska jag hoppa in i duschen och hjälpa till att laga mat, dvs sätta mig i köket och vara moraliskt stöd när de andra slamrar med grytor och grejer. Ikväll ska vi ut, det finns tydligen en klubb där man kan dansa foxtrot och såna gamla danser som vi ska försöka hitta. Skitkul ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar