onsdag 2 mars 2011

Onsdag

Efter många om och men (läs: krånglande bank-id) så har jag nu köpt flygbiljett hem! Den 26:e maj 18.45 kommer jag fram till Landvetter, Göteborg, Sverige och väntar mig en välkomstkommitté med ballonger, mistlurer och diverse socker- och fettbaserade livsmedel.

Dagen har mestadels gått åt till att tillsammans med min kära vapendragare Lisa utkämpa ett krig mot den franska byråkratin. Uppdraget: att skriva in oss på universitet som fria åhörare och få varsitt student-id. Lättare sagt än gjort, men vi kom i alla fall halvvägs. Ni skulle sett ansiktsuttrycket hos kvinnan som är ansvarig för allt det här när det gick upp för henne att mitt efternamn innehöll både ett Å och ett Ä. Nu är du inte så kaxig längre, tänkte jag.

Annars har dagen hittills bjudit på 2 skypekonversationer (och snart blir det en till!), en med mamma och pappa och en med Sandra och en hemfärd från träningen där jag lärde mig att franska busschaufförer och läsning inte är en bra kombo om man helst vill skippa kräkreflexerna. Tänk på det ni.

1 kommentar:

  1. Haha, det var mysigt att skypa. Vi borde göra det oftare :)

    SvaraRadera