lördag 26 mars 2011

Saker jag stör mig på

Bara för att jag älskar att gnälla.

- När jag går upp tidigt, står och gör i ordning frukost och råkar stöta till kattens vattenskål så det blir blött om fötterna.
- När jag slår upp ett ord i ett lexikon och blir förbannad när jag inte kan hitta det, för att sedan inse att jag kollar i fel del.
- När jag tänker att jag ska vara vuxen och smart och tar vinterjackan men sedan märker att det är varmt och får gå runt och svettas och svära.
- När folk i affärer kallar mig "madame".
- Att "föräldrar" och "släktingar" heter samma sak på franska.
- När jag precis städat köket och direkt efter lagar mat. Förklaring överflödig.
- När jag kollar på "Så ska det låta" själv och inte kan skryta för någon när jag kommer på vilken låt de är innan de i programmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar