tisdag 9 november 2010

Tisdagskväll

Det har varit dåligt med bloggande den senaste tiden, men det har ju inte hänt så mycket nytt här. Vi pluggade nästan hela söndagen och måndagen (Lovisa och Sara hade redovisning idag och det skulle jag också haft, men min hanns inte med så det blir nästa vecka istället) och nu håller vi på att laga mat. Eller ja, Lovisa lagar mat och jag sitter och spelar musik för henne och agerar moralsikt stöd. Jag frågar ibland (mest för sakens skull) om jag ska hjälpa till med något, men det verkar inte behövas. Jag har iallafall varit nere och satt på en maskin tvätt, det var välbehövligt kan jag lova.

Imorgon ska vi ha historialektion och sen har vi långhelg, på torsdag är det nämligen någon sorts helgdag i Frankrike vilket innebär att vi inte har någon lektion förrän tisdag nästa vecka. Sara ska åka till Nice och Lisa ska till Sverige för att skriva intagningsprovet till journalisthögskolan, så det blir bara Lovisa och jag kvar. Men Julia ska komma och bo hos oss under helgen så det inte blir så tomt.

Två bra saker har hänt, förresten:
1. När jag tränade igår pratade jag med en man som nog var i pappas ålder och före detta spjutkastare och var där och hjälpte till lite. Han sa att jag hade ett jättebra franskt uttal, vet inte riktigt hur han kunde höra det då jag bara sa några fåordiga meningar, men det var ju iallafall positivt!

2. Idag kom resultatet på fonetiktentan upp och jag fick VG!



Lovisa lagar mat. Lisa är inte hemma, så idag blir det pasta med BACON.

Och med purjolök. Och creme fraiche och spenat och champinjoner och annat trevligt.

Det här är vad som går på repeat på Spotify just nu.

1 kommentar:

  1. Hela det albumet är fantastiskt bra, ska förhoppningsvis lyssna till det live på nästa fredag, hihihihi!

    SvaraRadera