torsdag 4 november 2010

I can't help falling in love with you

Sitter här och sjunger med i UB40:s låtar, därav titeln. Har grym träningsvärk i hela kroppen (röven framförallt, fyfan) och önskar lite att jag inte gått med på att byta säng med Lisa så att jag slapp gå upp för trappan till sovloftet.


Önskar att ni kunde höra den franska Spotifyreklamen, förresten. Det är alltid lika roligt när en fransk reklamröst ska uttala ett engelskt ord, nyss var det en reklam för BlackBerry och då uttalade dem det "Blak-berrrrri" med skorrande r, hur fult som helst. När vi inte hade bott här så länge hörde Lisa ett ord hon inte förstod i Spotifyreklamen. Det visade sig senare att de sa "newsletter", men uttalade det "nos-letteeerrrr", vilket självklart var helt obegripligt att förstå om man inte visste att det var engelska.

Och när vi ändå är inne på fransmän och deras dåliga engelska uttal kan jag ju berätta om när vi var på loppmarknad och jag skulle köpa varmkorv av en gammal söt fransk tant. "Hot dog" stod det på prislistan, så det var ju det jag sa. Tanten fattade nada tills jag kom på att det på franska självklart heter "ot dog", de uttalar ju inte h:na. Stört.

Idag var universitetet stängt igen (surprise!), den här gången för att det är någon/några som blockerat alla skolans ingångar eller något liknande. När vi igårkväll fick mejl om att vi skulle vara lediga idag kunde vi inte annat än bli lite lyckliga (det är den där känslan av frihet som infann sig när läraren i högstadiet sa att man fick sluta 20 minuter tidigare som lever kvar, tror jag) och firade genom att kolla på två avnsitt av Svenska Hollywoodfruar och trycka i oss Marabous schweizernöt. Lyckan var dock kortvarig, för i förmiddags fick vi reda på att vi skulle ha grammatik som vanligt, men i frukostmatsalen här på vårt hotell! Det kändes ju lite jobbigt såklart, men vi var iallafall glada över att det var lagom gångavstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar