söndag 7 november 2010

Le Citron

Alltså, jag älskar Lyon. Och Frankrike. Och mina roomies. Och klassen, shit vad kul vi hade det igår! Vi var ute och dansade på Le Citron, en liten klubb i Vieux Lyon som spelar indiepop/rock och grym musik från 60/70-talet. Och eftersom en kär vän till mig skaffat sig kontakter på klubben spelade DJ:en både Håkan Hellström och Säkert vilket fick till följd att alla svenskar hoppade upp och ner och sjöng med medan fransmännen inte fattade något, hur kul som helst. Det enda negativa är att det där är helt okej att röka inomhus så man luktar skit när man kommer därifrån, svinäckligt (och brandfarligt?).

Nu ska jag ta tag i mitt liv och sätta mig och förbereda min redovisning om Les Grandes Écoles (ungefär franska elituniversitet) som jag ska hålla på vår lektion i civilisation på tisdag, toppenkul.


Lovade Annika att jag skulle visa bild på nyinköpta jumpsuiten och här är den alltså, vad tycks?


Halvöppen rygg.

Vi körde en liten repris på fredagens framträdande, Max spelade gitarr och alla sjöng Känn ingen sorg för mig Göteborg.

Alla 709:or samlade på ett kort, är det inte vackert så säg?

1 kommentar: