lördag 6 november 2010

Fredagsmys

Igår hände det grejer här i Lyon, förstår ni. Det var nämligen dags för vår efterlängtade (?) pubkväll som vår kontaktperson Kerstin och vår sånglärare Neddjib planerat sen - skulle jag tro - början av terminen. Klockan 20.45 samlades hela klassen plus våra nyfunna vänner de franska studenterna som pluggar svenska vid en bar några kvarter från vårt hotell. På schemat stod - såklart - allsång!

Vi började med några franska sånger vi sjungit på våra musiklektioner (ackompanjerade av Neddjib på gitarr) och sen var det dags för oss svenskar att visa hur det går till i vårt kära hemland. Våran 20-personers kör klämde i för kung och fosterland och bjöd fransoserna på både Brev från kolonien och Känn ingen sorg för mig Göteborg, succén var enorm vill jag lova. Ännu en vanlig fredag här i Lyon. Tog tyvärr inte så många bilder och de jag tog blev ganska dåliga, men här kommer några iallafall.

Tre fjärdedelar av rum 709 i hissen.

Vi tar i från tårna på Une belle histoire och känner lättnad över att vårt svenska framträdande är över.


Lyon by night, någon av alla broar som jag inte kan namnet på.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar