torsdag 25 november 2010

Dan före dan

Dagen började med ett obönhörligt larm från min mobil klockan 06.00. Det var dags att ta igen en till av de lektioner vi missade under strejken, vilket innebär att vi började 08.00 ute i Bron. Jag lyckades ta mig från sängen och in i duschen där jag piggnade till något och firade sedan denna bedrift med att tända taklampan, till mina rumskamraters stora missnöje. En tyst frukost, en halvtimmas spårvagnsfärd ståendes som packade sillar och en halvhjärtad diskussion om L'étranger senare var vi så gott som på banan igen och redo att ägna resten av dagen åt grammatik. Ja, vi har tenta imorgon om det nu är någon som missat det.

Förutom att ha gått igenom konditionala satsfogningar och annat gosigt har jag varit ute och sprungit en runda med Arvid och Malin och dessutom har jag och Lisa fixat oss en lägenhetsvisning imorgon eftermiddag! Vi peppar nu som sjutton för denna storslagna händelse och ska försöka visa oss från vår allra bästa sida klockan tre imorgon. Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar