söndag 27 oktober 2013

Julia på besök

I helgen har jag haft finbesök! Julia kom med tåget från Bryssel i torsdags kväll och åkte hem idag, så här kommer ett gäng bilder på vad vi gjort. 

I fredags tog jag inga foton, men då var vi på after work med mina kollegor, som sedan mynnade ut i middag på thairestaurang och (oväntat nog) konsert på en gothklubb i Camden. Men i lördags åkte vi till Brick Lane och kollade på en elefant med tentakelsnabel.


Vi tillbringad en hel del tid i alla områdets vintageaffärer, här på Rokit införskaffade jag en flanellskjorta.


Sen var det dags för lunch! Bangladeshisk (himla konstigt ord) mat som smakade ungefär som indisk, min kycklinggryta var jättegod men stackars Julia råkade bita i en böna som nog blivit doppad i chili och fick en mindre panikattack när hennes mun höll på att brinna upp.


Vi fortsatte till Oxford street för lite mer shopping och när det började bli kväll promenerade vi till Covent Garden och hamnade på en italiensk restaurang där jag åt pasta carbonara.


Julia och laxpasta.


Sen var det dags att åka metro.


Vi hittade några viktiga gubbar att hänga med medan vi väntade. Vänta skulle vi förresten få göra en hel del den kvällen eftersom pendeltåget vi skulle byta till och som går hem till mig var försenat drygt tjugo minuter. Som tur var hade vi köpt lite Pringles på vägen.


Idag begav vi oss först till tågstationen St Pancras för att lämna av Julias väska där medan vi roade oss. Efter det spatserade vi västerut och tittade på tegelhus.


Sen kom vi fram till Camden! Där kan man köpa kläder med Batmantryck och äta crêpes med Nutella, vilket jag gjorde.


Vi promenerade runt ett tag och tog sedan metron till Oxford street för ännu mer shopping.


Och när blodsockret blev för lågt hittade vi en mysig engelsk pub där vi åt fish and chips och kände oss lagom turistiga. Efter det var det dags för Julia att åka hem, så vi åkte tillbaka till St Pancras, sa hejdå och preliminärbokade att jag ska hälsa på fröken i Bryssel i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar