lördag 5 oktober 2013

Junior Account Linguist

Är tillbaka i London efter fyra dagars introduktionsutbildning på företagets huvudkontor i Whiteley utanför Southampton. Mycket information och många nya ansikten, men roligt och intressant. Igår jobbade jag min första dag på Londonkontoret. Min officiella titel är "Swedish Junior Account Linguist", vilket låter mycket mer komplicerat än det är. Anledningen till att jag bara inte kallas för översättare är att jag har lite andra arbetsuppgifter också. Tillsammans med min teampartner Linus (som också är svensk, vi jobbar ju bara med projekt där man översätter till svenska) ansvarar jag för fyra olika kunder som skickar översättningsjobb till oss. Det innebär att vi översätter en hel del själva, men det vi inte hinner med måste vi skicka ut till frilansare. Till skillnad från de som "bara" jobbar som översättare måste vi alltså vara lite projektledare också - ta emot och planera jobb, se till att texter från frilansare kommer in och skicka fakturor till kunderna. Det är en hel del att hålla reda på (speciellt nu i början) men jobbet är varierande och det händer grejer hela tiden, så jag tror att jag kommer trivas.


3 kommentarer:

  1. Du är så proffsig! / Lisa

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt spännande och roligt! / Sara

    SvaraRadera
  3. Tycker du ska trycka upp visitkort med den snygga titeln.

    SvaraRadera