tisdag 14 september 2010

Paris!



Just nu hatar jag franska lite, har tillbringat eftermiddagen vid skrivbordet och kämpat med att skriva ner svar på de instuderingsfrågor som hör till de kapitlen vi ska ha läst i boken Un sac de billes tills imorgon. Det är sjukt hur lång tid det tar för mig, men jag vill fan göra det noggrant så jag inte behöver sitta på lektionen och svara "je ne sais pas". Kände mig ganska knäckt, så jag ringde mamma och sa att jag behövde någon som kunde peppa mig lite. Egentligen borde jag nog ha läst grundkurs 1 nu (läser grundkurs 2) och visst, man kan byta, men då får jag inte åka till Lyon så det är bara att bita ihop och plugga. Nu känns det lite bättre iallafall,vilket antagligen till viss del beror på att jag och mamma pratade om våran Paris-resa! För den 29:e oktober ska mamma ta flyget till Paris och jag tar tåget dit från Lyon och möter upp henne och sen ska vi bo på hotell där i tre nätter. Det ska bli så grymt kul, jag har alltid velat åka till Paris och har bestämt att vi måste se allt det där typiska, ni vet - Eiffeltornet, Triumfbågen, Louvren, Notre Dame, Sacre Coeur, Montmartre, Moulin Rouge och - såklart - Versailles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar