torsdag 29 april 2010

Inte så illa

Ja, herregud, jag är nästan lite imponerad över vad jag åstadkommit idag. Har verkligen tagit tag i tentapluggandet och även om det är jobbigt och stressigt så måste jag (pinsamt nog) erkänna att jag tycker det är ganska intressant. En kurs vi läser heter ju Text&Culture och där ingår det bland annat att lära sig lite om Storbritanniens och USA:s historia och kultur och jag gillar ju historia och sånt där, ni vet. Bland annat har jag läst om kolonialism, första och andra världskriget, Wales, Skottland, Irland, börskraschen och depressionen 1929, Vietnamkriget och en massa annat. Och som om inte det vore nog har jag tvättat alla mina smutskläder, började få slut på strumpor och rena träningslinnen. Nu sitter jag iallafall på tåget hem och unnar mig en paus, det får firas med en grym låt.



1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera