tisdag 7 december 2010

Tentamadness

Måndag 6/12: Tenta i historia + tenta i civilisation
Onsdag 8/12: Tenta i översättning från franska till svenska
Torsdag 9/12: Litteraturlektion
Fredag 10/12: Inlämning av essä + redovisning av essän för klassen

Tisdag 14/12: Uttalstest
Onsdag 15/12: Tenta i översättning från svenska till franska
Torsdag 16/12: Genomgång och rättning av essä

Sådär, nu hoppas jag att ni kan tycka lite synd om mig? Vi har ganska fullt upp just nu, älskar att de tryckt in all tentor de sista veckorna (de har verkligen inspirerats av det franska skolsystemet).

Men. På onsdag (imorgon!) börjar Fête de lumière, årets händelse i Lyon. Alla hotell är fullbokade och det kommer vara proppfullt med turister överallt. Fråga mig inte exakt vad det är som kommer hända under det här spektaklet som pågår tills på lördag, för det vet jag inte riktigt. Det enda jag har klart för mig är att det kommer vara en jäkla massa ljusshower överallt och dessutom har de smällt upp ett stort pariserhjul på det största torget i stan. Dessutom ska jag på lägenhetsvisning i Vieux Lyon (gamla stan) på torsdag kväll, hoppas, hoppas, hoppas. Det är verkligen drömläget, så himla mysigt. Så nu får ni allt hålla tummarna, både för tentorna och visningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar